Go Back   SDTS Forum > Allmänt

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 2005-06-14, 19:38   #81
gubbtjyv
Status Seeker

gubbtjyv's Avatar

Re: Nya album
Tydligen bara en EP, så det var väl inte jättespännande.

<Cygnus_x1> På 60-70-talet var det mycket FLower Power och löv löv löööv du vet
gubbtjyv is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-14, 22:46   #82
memark
Finally Free

memark's Avatar

Come back to me var ju bara ett nytt namn på tråklåten Hope från equation.

Låten Back 2 Me var däremot lite rolig.

"Så om skivan innehållit ACOS + 70 min fisljud hade den ändå varit grym." - marvin
memark is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-22, 00:08   #83
Skarre
Newbie

Foo Fighters - In Your Honor FFS!!!

Recension: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p...2t dqoayaeijr
Skarre is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-22, 00:12   #84
Jam
Majestic

In Your Honor var en stor besvikelse. Den "rockiga" skivan gick obemärkt förbi utan några höjdpunkter alls. Den "lugna" skivan var destobättre, trevligt med Norah Jones på en låt.
Jam is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-22, 07:46   #85
Skarre
Newbie

Quote:
Originally Posted by Jam
In Your Honor var en stor besvikelse.
Tja, vi kan inte alla uppskatta bra musik.
Old 2005-06-22, 12:36   #86
egar
Miracle

egar's Avatar

Jag måste hålla med Jam på den här punkten. Foo Fighters har varit ett favoritband i väldigt många år men jag börjar ana en trötthet i lägret. Efter fem genomlyssningar har inte mycket mer än singelspåret etsat fast sig i skallen, och jag fann ljuspunkter i den otroligt medelmåttiga One by one vilket säger en del om låtmaterialet på "In Your Honor". Den akustiska skivan har jag inte lyssnat på speciellt mycket men den låter ganska tråkig än så länge.

Nej, det är nog dags för Counting Crows, Live eller Matchbox twenty att släppa skivor så att man kan få i sig en skön dos bra amerikansk FM-rock igen, Foo Fighters verkar inte ha lyckats med det den här gången.
egar is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-22, 13:53   #87
Skarre
Newbie

Vilken tur att du nämnde Matchbox Twenty, så att jag kan tolka din åsikt om Foo Fighters på rätt sätt.
Old 2005-06-24, 13:59   #88
John
Miracle

John's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skarre
Foo Fighters - In Your Honor FFS!!!
Tack för tipset, gillar den skarpt efter andra genomlyssningen! Jag har aldrig varit något Foo Fighters-fan men det här var helt i min stil. Första låten skulle ju ffs kunna vara Devin Townsend. Kul med en lugnare andra skiva också.

"I'm a fabulous dancer"
– Rufus Wainwright (Oh What a World)
John is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-24, 21:22   #89
EviL
Silent Man

Foo Fighters ja... Låtarna från nya skivan dom spelat Live, "Best Of You", "Razor", "No Way Back", "End Over End" osv osv, låter MYCKET bättre live än dom gör på skivan.
EviL is offline   Reply With Quote
Old 2005-06-26, 23:32   #90
daniel
Learning To Live

daniel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skarre
Carola - Störst Av Allt
Alldeles för många lugna låtar, och alldeles för religiösa texter, men eftersom jag avgudar Carola och inte lyssnar så jättemycket på låttexter kommer den här plattan att snurra otaliga varv trots detta.

ok, hon kan sjunga... men på senaste singeln verkar det som hon vill visa det alldeles för mycket så hela låten blir bara en enda stor "kolla vad jag kan sjunga o hålla höga toner". finns ju egentligen ingen melodi... går totalbort hos mig iaf.

kan hålla med om att foo fighters senaste är riktigt bra!

så till mitt tips: tears for fears - everybody loves a happy ending (2004)

kom förra året iofs... senaste skivan från gruppen som släppte "everybody want to rule the world" (känner ni inte igen titeln på rak arm så kommer ni ändå känna igen låten den när ni hör den). detta är modern pop kan man väl säga och första singeln "call me mellow" hörde o såg jag först hos conan

daniel is offline   Reply With Quote
Old 2005-07-01, 23:22   #91
Jam
Majestic

Här sitter jag och tipsar om nya album. System Of A Downs nya skiva Mezmerize är rätt bra. Något som jag inte trodde skulle falla mig i smaken, men jag hade ju fel.
Jam is offline   Reply With Quote
Old 2005-07-02, 00:05   #92
Zed
Miracle

Zed's Avatar

Själv är jag redigt (superredigt, om man så vill) trött på SoaDs låtskapande. "Oh lyssna på mig *sjunga som en clown och låta allmänt superpsyko*... brutalmetal damdamdamdam!!! eller vänta.. vi får inte bli för seriösa nu, sjung som en clown igen... *tjohej*.. bra, nu till poprefrängen så vi blir så unika som möjligt.. lite clown igen, sen tillbaka till metallen.." osv osv. Vafan, okej en låt och man höjer lite på ögonbrynen men MY GOD vad tröttsamt i längden. Stort blä.

Öhm, något nytt album har jag väl inte att rekommendera iofs.. så tack för tipsen.
Old 2005-07-02, 00:13   #93
André
rDNA

André's Avatar

Ja, det beskriver ju BOYB (som är absolut tråkigast på skivan om du frågar mig), men inte resten av albumet väl?
Old 2005-07-02, 00:14   #94
John
Miracle

John's Avatar

Äh, ta det för vad det är. Partymusik ffs!

"I'm a fabulous dancer"
– Rufus Wainwright (Oh What a World)
John is offline   Reply With Quote
Old 2005-07-02, 00:16   #95
André
rDNA

André's Avatar

Jag tycker några av låtarna funkar till bra mycket mer än bara partymusik. Nu har jag inte albumet på den här datorn och kan inte kolla exakt vilka, men bland annat den med spanskklappandet var grym
Old 2005-07-02, 23:23   #96
egar
Miracle

egar's Avatar

System of a down är ju helt klart ett av de mer intressanta hårdrocksbanden som kommit fram de senaste tio åren.
egar is offline   Reply With Quote
Old 2005-07-04, 13:31   #97
Symboler
Awake

Nu vet jag inte om alla dessa album uppfyller kravet "nya album", men iaf är dom nya för mig.

Anberlin - never take friendship personal Jag vill egentligen inte använda ordet "nu-metal", men Anberlin ingår väl i den stilen. Men samtidigt så ingår mera experimentella vibbar. Skön och soft rock.

Gotthard - Lipservice Riktigt bra AOR med en bra sångare. Visst har man hört allt förut men detta funkar iaf bra på mig. Många bra låtar på skivan, ge den en chans

Govt Mule - Deja Voodoo Svänging, blues-igt och funkigt. Grymt skön bluesrock. Även här en väldigt duktig sångare. Guld!

Iommi - Fused Iommi och Hughes, behöver man säga mer?
Tunga riff och Hughes rockar på som vanligt. Dock har jag lite svårt för när han ändrar om tonen i sin röst, svårt att förklara men det förekommer ofta på detta album. Nån som kan förklara detta bättre?

XsavioR - Caleidoscope Göran Edman is back!
Han är en av mina favoritsångare, gillar allt han är med på. Denna skiva har jag tyvärr inte hunnit lyssna på så mycket. Men det är nån form av flower/spocks rock.
Old 2005-07-04, 17:24   #98
Qvicker
Miracle

Qvicker's Avatar

Quote:
Originally Posted by $`/mb0l!xz

Govt Mule - Deja Voodoo Svänging, blues-igt och funkigt. Grymt skön bluesrock. Även här en väldigt duktig sångare. Guld!

Låter bra och sångaren låter exakt som den första sångaren i Point Blank... jag hade iofs hört resten av grupperna, men det är precis så här en sån här albumtråd ska fungera... Tackar för tipset

PS. den gamla hederliga pentan dör aldrig!
Old 2005-07-04, 20:00   #99
daniel
Learning To Live

daniel's Avatar

jag har deras (gov't mule) deep end projekt på 2cd-album. riktigt bra det också med olika gästbasister som får soundet att variera lite mer än vanligt.
daniel is offline   Reply With Quote
Old 2005-07-06, 00:35   #100
Symboler
Awake

Quote:
Originally Posted by daniel
jag har deras (gov't mule) deep end projekt på 2cd-album. riktigt bra det också med olika gästbasister som får soundet att variera lite mer än vanligt.

Den lär man kolla upp också.

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules